Σάββατο 25 Δεκεμβρίου 2010

Δύο ώρες για μια «πόρτα»


Μέρα που είναι η σημερινή δεν μπορώ παρά να πω ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σε όλους και να ευχηθώ χαρούμενες μέρες σε όλους και στο νησί μας.
Λίγες ημέρες προτού κλείσει ο χρόνος συνεδρίασε το Δημοτικό Συμβούλιο και μεταξύ ευχών και ευχαριστιών ασχολήθηκε επί δίωρον με την γνωστή «πόρτα Βαρώτσου» που είναι τοποθετημένη στην κεντρική προβλήτα του λιμανιού πριν το εκκλησάκι του Αη-Νικόλα του Θαλασσινού. Μάλιστα μίλησε και ο ίδιος ο Βαρώτσος ο οποίος είπε ότι περίμενε αντιδράσεις, όχι τόσο πολλές και άφησε να εννοηθεί ότι πρόκειται περί δώρου το οποίο έπρεπε να γίνει αποδεκτό.
Αποφεύγω να κρίνω το έργο του καλλιτέχνη, υπάρχουν άλλοι που μπορούν να το κάνουν με επιτυχία, και αποδέχομαι ότι κάθε δώρο πρέπει να γίνεται αποδεκτό. Ειδικά όταν το δώρο προέρχεται από επώνυμο καλλιτέχνη. Αν όμως η αποδοχή του έργου δεν κρίνεται αναγκαία να γίνει από το Δημοτικό Συμβούλιο τότε η επιλογή του χώρου που θα τοποθετηθεί κρίνεται αναγκαία για να μην υπάρξουν αμφισβητήσεις.
Το θέμα δηλαδή ήταν απλό και δεν έπρεπε κατά την γνώμη μου να απασχολήσει τόσες ώρες το Δημοτικό Συμβούλιο.
Επρεπε τυπικά να το αποδεχθεί το Δημοτικό Συμβούλιο, να εγκρίνει τον χώρο που θα τοποθετηθεί και να παρθούν οι απαραίτητες άδειες που είναι αναγκαίες για το στήσιμο του. Οι κύριοι της Διοίκησης του Δήμου αλαζονικά είπαν, εμείς το θέλουμε, εμείς αποφασίζουμε και δεν ρωτάμε κανέναν. Και μετά το στήσιμο αφού υπήρξαν αντιδράσεις προσπάθησαν να πάρουν τις σχετικές άδειες χωρίς να το καταφέρουν. Για την συμπεριφορά αυτή τιμωρήθηκαν από την ψήφο των πολιτών αλλά και για την τυχόν καταστροφή του έργου κατά την μεταφορά του υπαίτιοι θα είναι οι ίδιοι που έπραξαν έτσι όπως έπραξαν. Δεν νομίζετε;

26 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Τελικά αυτοί οι τύποι στο Δημοτικό Συμβούλιο,εχουν πλάκα.Ο ένας κοροϊδεύει τον αλλον και εμείς τους ανεχόμαστε.Επί δύο ώρες συζητούσαν για ενα θέμα,το οποίο είναι προκλητικά παράνομο,εχουν εντολή απο την αρμόδια αρχή να το αφαιρέσουν και αυτοί φιλοσοφούν,αναλαμβάνουν "πολιτικές" ευθύνες και φλυαρούν μόνο για να φλυαρούν,ετσι χωρίς νόημα.Τελικά θα πληρώσει κάποιος ετσι για παραδειγματισμό;.Οσο υπάρχει ατιμωρισία αυτό θα γίνεται.Εάν πάρουμε την ιστορία της "πόρτας" απο την αρχή,το πως αποφασίστηκε απο τον Παπαδόπουλο και τον Λεούση να τοποθετηθή,παρά την αντίδραση των υπολοίπων μελών του Λιμενικού Ταμείου,θα βρούμε τη μια παρανομία μετά την αλλη.Με το ετσι θέλω τοποθετήθηκε αυτό το κατασκεύασμα στο πιο γραφικό σημείο του νησιού,το ανακήρηξαν οι απίθανοι αυτοί τύποι εργο τέχνης και σύσωμοι η κουλτούρα της Αιγινας ετρεξε να υποβάλει τα σέβη της.Αν τολμούσε να πει κάτι διαφορετικό,εμενε εξω από την πρόοδο,ηταν άξεστος,ενας χωριάτης που δεν ειχε θέση με το συνάφι της κουλτούρας του κόλου,που αποτελεί την πρόοδο και τους πεφωτισμένους του τόπου μας.Τρεις κυλοδοκοί λοιπόν και τετρακόσια πενήντα κομμάτια τζάμι ειναι το διαβατήριο για το "αβατο" της αναγνωρισιμότητα, ως μέλος της ελίτ που εχει δικαίωμα στο να εκφέρει αποψη στα κοινά του τόπου.Η απορία παραμένει;θα πληρώσει κάποιος;Αυτό νομίζω.

Ανώνυμος είπε...

Φίλε. πλήρωσαν με τον εξευτελισμό τους. Παρά τα χρήματα που διέθεσαν και την φιλοδοξία να ξαναβγούν για να κάνουν χειρότερα τιμωρήθηκαν από τον αιγινήτικο Λαό που τους έστειλε στην τρίτη θέση! Αυτό δεν το έχουν χωνέψει ακόμα και πιστεύω με την πάροδο του χρόνου να το καταλάβουν και να πάνε σπίτι τους.
Λάκις

Ανώνυμος είπε...

Προτείνω στον νέο Δήμαρχο να παρει την πόρτα Βαρώτσου και να τη πάει στο οικόπεδο του Γιαννη Γκίκα που είχε για πάρκιν ο Παπαδόπουλος και να συμβολίζει την πόρτα της Αγίας Ειρήνης. Για όσους δεν κατάλαβαν η Αγία Ειρήνη είναι πίσω από το οικόπεδο το νεκροταφείο του Δήμου.
νετ

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς αγαπητέ μου άξεστε άνθρωπε 7.22, είτε σου αρέσει είτε όχι, δεν έχουν ανακηρυχθεί έργα τέχνης τα έργα του Βαρώτσου από την τοπική διανόηση της Αίγινας αλλά από το διεθνές χρηματιστήριο της τέχνης. Το πρόβλημα είναι το εξής. Ο Βαρώτσος είναι διεθνώς καταξιωμένος ενώ η τοπική έφορος βυζαντινών αρχαιοτήτων, την οποία όλοι βρίζουμε όταν π.χ. μας εμποδίζει να χτίζουμε, είναι παγκοσμίως άγνωστη. Ποιος θα νικήσει; Για να δούμε σε λίγο τι θα πει το υπουργείο πολιτισμού του οποίου υπάλληλος είναι αυτή η συμπαθής κυρία με τις ποιητικές ανησυχίες; Εγώ πάντως δεν θα ξαφνιαζόμουν αν έρχονταν ξαφνικά στο φως πλήθος παραλήψεων και λαθών της.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ κύριε 9:12 εάν με θεωρείς άξεστο επειδη δεν μου αρέσουν τρεις κυλοδοκοί και τετρακόσια πενήντα τζάμια,ναι είμαι άξεστος αν ετσι θέλεις.Αυτός που με το ετσι θέλω,τοποθετεί αυτό το κατασκεύασμα σε ενα δημόσιο χώρο,με εξοδα του δημοσίου,παρά την γενική κατακραυγή και επιμένει να το αποκαλεί εργο τέχνης τι πρέπει να θεωρηθεί;Αλλά για να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους,δεν κάνουμε κριτική για τον καλλιτέχνη και κατά πόσο ειναι καταξιωμένος η οχι.Δεν κριτικάρουμε την αξία των εργων του.Η κουβέντα γίνεται για τον τρόπο που ενήργησαν αυτοί που τοποθέτησαν το εργο στη συγκεκριμένη θέση,χρεωνοντας τον Δήμο με 15.000 € και εάν θέλης και για την αναλγησία του ιδιου του Δημαρχου ο οποίος απαθής παρακολουθούσε τα πρωτοπαλήκαρα του να παραβαίνουν νόμους.Και για αλλη μια φορά σου λέω οτι προτιμώ να ειμαι αξεστος,λέγωντας την γνώμη μου, παρα σφουγκοκολάριος για να ειμαι αρεστός στην ψευτοελίτ.
ΝΜΣΣ

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ 12.28 είναι φανερό ότι προτιμάς να είσαι άξεστος γι' αυτό και σε αποκάλεσα έτσι. Ίσως λοιπόν να φταίει η ιδιότητά σου αυτή, αλλά πάντως έχεις έναν περίεργο τρόπο να δείχνεις ότι δεν κάνεις κριτική για τον καλλιτέχνη και την αξία των έργων του. Το μόνο που κάνεις είναι απαξιωτική κριτική. Επίσης απαντάς σε άλλα πράγματα από αυτά που σου γράφουν. Στο σχόλιό μου δεν έγραψα ότι ήταν νομότυπη η εγκατάσταση του έργου διότι το θέμα αυτό δεν με απασχολεί. Απλώς έκανα μια πρόβλεψη για το αποτέλεσμα αυτής της διαμάχης. Αν το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο αποφασίσει ότι το έργο δεν ενοχλεί τα μνημεία, η παρουσία του θα νομιμοποιηθεί εκ των υστέρων και το έργο θα παραμείνει εκεί που βρίσκεται. Ο Βαρώτσος δεν είναι άνθρωπος που το βάζει εύκολα κάτω. Αν λοιπόν η Αρχαιολογική Υπηρεσία αλλάξει τελικά την γνωμάτευσή της, ο Σακκιώτης δύσκολα θα αποφασίσει να εκτεθεί διεθνώς, μόνο και μόνο επειδή η τοποθέτηση του έργου έγινε αφορμή να βγάλεις εσύ και μερικοί άλλοι την λύσσα σας εναντίον κάποιων ανθρώπων που αντιπαθείτε. Τι να κάνουμε, ζούμε σε ένα κόσμο άδικο, ιδίως για τους άξεστους.

Ανώνυμος είπε...

Εντύπωση μου κάνει,το γεγονός οτι,αναφερομαστε σε εργο τέχνης,το οποίο πρέπει να ειναι αποτέλεσμα ευαίσθητης ψυχής.Εσύ άγαπητέ 3:27 χρησιμοποιεις λέξεις,..ποιός θα νικήση,...χρηματιστήριο,..δεν με απασχολεί η νομιμότιτα.Πως ταιράζουν αυτά;Θα μου πεις,απορίες ενός άξεστου,με αυτό θα ασχολούμαστε τώρα;Με εντυπωσιάζει η ευαισθησία του καλλιτέχνη.Θα επρεπε να ηταν ο πρώτος, που θα επρεπε να αντιδράσει στην τοποθέτηση του εργου, με παράνομες ενέργειες.
ΑΠΟΡΙΕΣ ΕΝΟΣ ΑΞΕΣΤΟΥ

Ανώνυμος είπε...

Εγώ καλέ μου άξεστε δεν είμαι καλλιτέχνης, απλά τυχαίνει να ξέρω λίγα πράγματα για τον χώρο αυτό. Πάντως η αντίληψή σου για τους καλλιτέχνες και τις ευαισθησίες τους αισθάνομαι ότι βγαίνει από παλιά ρομάντζα. Ακόμα όμως και αν ήταν έτσι, το μόνο που δε θα συγκινούσε μια ευαίσθητη καλλιτεχνική ψυχή είναι η διοικητική γραφειοκρατία. Οι καλλιτέχνες είναι συνήθως άνθρωποι αντισυμβατικοί και τους συγκινούν άλλα πράγματα.

Χαρά μου να σου λύνω τις απορίες σου, όσο μπορώ.

Ανώνυμος είπε...

Αχ!καλέ μου κύριε,λυσε μου μια άπορία άκόμα,εσυ που τα λές τόσο νόστιμα.Πια πράγματα συγκινούν τους καλλιτέχνες;
Ενας απο τους πολλούς αξεστους

Ανώνυμος είπε...

Κακά τα ψέματα! Ήταν τραγικό λάθος η κάθοδος του Κουκούλη και της παρέας του στις δημοτικές εκλογές του 2006. Τι γύρευαν σε ένα τόπο σαν την Αίγινα; Δεν θέλουμε σωτήρες ρεεεεεε! Θέλουμε Γκότσηδες, Βαρτζέληδες, Κορναράκηδες, αντε και Σακκιώτηδες. Τους άλλους ξεγελαστήκαμε μια φορά αλλά δεν την ξαναπατήσαμε.
Είμαστε αυτό που λένε οι μορφωμένοι "κομπλεξικοί". Είμαστε αυτοί που αγωνιούν για την κατσίκα του γείτονα. Πού πήγες ρε κατακαημένε Βαρώτσο; Έχουν αρχίσει να σχολιάζουν το σπίτι σου και σε λίγο - ποιός ξέρει;- και την οικογένειά σου.
Είμαστε γνήσιο δείγμα της Ελληνικής κοινωνίας του 19ου αιώνα. Θέλουμε τους πολιτικούς ανθρώπους του χεριού μας, να μας κάνουν ρουσφέτια, να μας στρώνουν την αυλή, να μας κερνάνε καφέ και να μπορούμε να λέμε γι' αυτούς "Τι περιμένεις να σου κάνει και το Τρυφωνάκι;"
Θέλουμε τους πολιτικούς μας κατώτερους από μας, για να αισθανόμαστε ότι κάτι είμαστε. Πριν 100 χρόνια ο όχλος ΣΚΟΤΩΣΕ μια γυναίκα γιατί μιλούσε ξένες γλώσσες, καλούσε στο σπίτι της μορφωμένους ανθρώπους και ντυνόταν ευρωπαϊκά. Εμείς τους "σκοτώνουμε" δια της συκοφαντίας, με τη βοήθεια των διαχειριστών των άθλιων blogs, που προβοκάρουν τον όχλο, δηλαδή την πλειοψηφία των Αιγινητών.
Μια προτροπή: Συνεχίστε για το Βαρώτσο, τους καλλιτέχνες, τη βίλα Καραπάνου κλπ. και -κυρίως- μην αποσύρετε τις παλιές αναρτήσεις (με τα σχόλια που τις συνοδεύουν). Ο ερευνητής των κοινωνικών επιστημών που θα τα μελετήσει μετά από μερικά χρόνια, θα έχει ένα συναρπαστικό θέμα διατριβής για θυλάκους οπισθοδρομικής κοινωνίας στην Ελλάδα του 2010.

Ανώνυμος είπε...

Κακά τα ψέματα! Ήταν τραγικό λάθος η κάθοδος του Κουκούλη και της παρέας του στις δημοτικές εκλογές του 2006. Τι γύρευαν σε ένα τόπο σαν την Αίγινα; Δεν θέλουμε σωτήρες ρεεεεεε! Θέλουμε Γκότσηδες, Βαρτζέληδες, Κορναράκηδες, αντε και Σακκιώτηδες. Τους άλλους ξεγελαστήκαμε μια φορά αλλά δεν την ξαναπατήσαμε.
Είμαστε αυτό που λένε οι μορφωμένοι "κομπλεξικοί". Είμαστε αυτοί που αγωνιούν για την κατσίκα του γείτονα. Πού πήγες ρε κατακαημένε Βαρώτσο; Έχουν αρχίσει να σχολιάζουν το σπίτι σου και σε λίγο - ποιός ξέρει;- και την οικογένειά σου.
Είμαστε γνήσιο δείγμα της Ελληνικής κοινωνίας του 19ου αιώνα. Θέλουμε τους πολιτικούς ανθρώπους του χεριού μας, να μας κάνουν ρουσφέτια, να μας στρώνουν την αυλή, να μας κερνάνε καφέ και να μπορούμε να λέμε γι' αυτούς "Τι περιμένεις να σου κάνει και το Τρυφωνάκι;"
Θέλουμε τους πολιτικούς μας κατώτερους από μας, για να αισθανόμαστε ότι κάτι είμαστε. Πριν 100 χρόνια ο όχλος ΣΚΟΤΩΣΕ μια γυναίκα γιατί μιλούσε ξένες γλώσσες, καλούσε στο σπίτι της μορφωμένους ανθρώπους και ντυνόταν ευρωπαϊκά. Εμείς τους "σκοτώνουμε" δια της συκοφαντίας, με τη βοήθεια των διαχειριστών των άθλιων blogs, που προβοκάρουν τον όχλο, δηλαδή την πλειοψηφία των Αιγινητών.
Μια προτροπή: Συνεχίστε για το Βαρώτσο, τους καλλιτέχνες, τη βίλα Καραπάνου κλπ. και -κυρίως- μην αποσύρετε τις παλιές αναρτήσεις (με τα σχόλια που τις συνοδεύουν). Ο ερευνητής των κοινωνικών επιστημών που θα τα μελετήσει μετά από μερικά χρόνια, θα έχει ένα συναρπαστικό θέμα διατριβής για θυλάκους οπισθοδρομικής κοινωνίας στην Ελλάδα του 2010.

Ανώνυμος είπε...

Φίλτατε Μορφωμένε,η πλειοψηφία των Αίγινητών ειναι όχλος;Επειδή δέν ψήφησε το Συνδιασμό του Κουκούλη;Επειδή άντέδρασε στο στήσημο μιάς κατασκευής, με παράνομο τρόπο,σε Δημόσιο χώρο ,με λεφτά του Δημοσίου;
Αυτός που εκμεταλεύεται κοινωνικές συναναστροφές από χαζοχαρούμενος "πολιτικούς" ανδρες,για να στήσει ένα κατασκεύασμα,΄σε Δημόσιο χώρο,παρά την άντίδραση που δημιουργείται ,οχι για την καλλιτεχνική άξία του έργου,άλλά για τον τρόπο που τοποθετείται-εεπιβάλεται,σε πια κατηγορία ανθρώπων τον κατατάσεις;Εκτός από Εργολάβο Δημόσιων έργων.
ΝΜΣΣ

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Ανώνυμος είπε...

Μπα, μπα μπα, τι βλέπω; Σας έπιασαν τώρα οι ευαισθησίες; Όταν συκοφαντούνται χυδαία οι αντίπαλοί σας, τρίβετε τα χέρια σας. Τώρα, πέστε μας να μάθουμε τι περίπου έγραφε για να καταλάβουμε.
Και στο κάτω -κάτω, αυτοί που έπαιξαν τόσο βρώμικο παιχτίδι στις εκλογές, πώς βγαίνουν τώρα και το παίζουν υπέρμαχοι του πολιτικά σωστού;

Ανώνυμος είπε...

Εγώ δηλαδή που ψήφισα Παντελάρο κατόπιν ωρίμου σκέψεως και γνώσεως και τώρα δεν θα αντιπροσωπεύομαι στο δημοτικό συμβούλιο, όχλος είμαι;

Ανώνυμος είπε...

Το "δύο ώρες για μια πόρτα" είναι η άποψη της Τιτίνας, την οποία γλυκοκοιτάει ο διαχειριστής.

Ανώνυμος είπε...

Το μόνο που διαφαίνεται από τα όσα λέει ο 4:07 είναι το κόμπλεξ του.

Ανώνυμος είπε...

Στο πρόγραμμα του Σακκιώτη υπάρχει η πρόβλεψη ότι θα συγκροτηθεί εικαστικό συμβούλιο ή επιτροπή. Αυτοί θα εξετάσουν το θέμα και θα αποφανθούν για το τι πρέπει να γίνει με την υπόθεση Βαρώτσου. Ακούγεται ότι πρόεδρος θα είναι ο Κοντοβράκης, οπότε όλα γίνουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Οι προηγούμενοι λειτούργησαν λάθος. Όταν έχουν γίνει προσφυγές για το παραμικρό, πώς έκαναν τέτοια ενέργεια, χωρίς να σκεφτούν τις αντιδράσεις; Τόσο άπειροι ήσαν μπροστά στην ελληνική πραγματικότητα, μπροστά σ' αυτούς που φώναζαν "Βαρραβάν απολύσαι"; (και δεν ήσαν λίγοι)!

Ανώνυμος είπε...

Μάλλον δίκιο έχεις 12:53, τώρα που το σκέφτομαι. Αλλά, ξέρεις, εκ των υστέρων πάντα βλέπουμε καλύτερα. Οι άνθρωποι δεν ήσαν ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ, αυτό έφταιξε. Τώρα διορθώθηκαν όλα και ξανάρθαμε στα ίσα μας.

Ανώνυμος είπε...

Εάν δεν είσαι πολιτικός δέν άναλαμβάνεις ποιλιτικές Ευθύνες.Μάλλον μπερδεμένες προσωπικότιτες ήταν και μπέρδεψαν τα πράγματα.Αλλά ας τους αφήσουμε στην κρίση της ιστορίας,αρκετά ασχοληθήκαμε,με το τίποτα για το τίποτα.
ΝΜΣΣ

Ανώνυμος είπε...

Ο ΝΜΣΣ λέει πάντοτε απίστευτα πράγματα όσο και φανατισμένα. Τώρα έστρωσε το πράγμα; Ποιοί από αυτούς που υποστηρίζει είναι ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ; Ας μας κάνει ένα ξεσκαρτάρισμα. Εντάξει, ας μη το κάνει για όλους, ας το κάνει για τους 16. Περιμένουν πολλοί με αγωνία! Βεβαίως, όλοι καταλαβαίνουν πώς χρησιμοποιήθηκε η λέξη από τον 11:51 και πώς τη διέστρεψε ο ΝΜΣΣ.
Αλήθεια, θα σταματήσουν να ασχολούνται με το "τίποτα"; Αφού αυτός είναι ο λόγος της ύπαρξής τους!

Ανώνυμος είπε...

Το να κάνης αναφορά σε γεγονότα και πράξεις Δημοσίων προσόπων ,δεν νομίζω οτι είναι,ούτε απίστευτο,ούτε φανατισμός.Το να ασχοληθείς με τα κοινά ενός τόπου,οπως η Αίγινα,δεν σημαίνει οτι εισαι πολιτικό πρόσωπο.Η συμπεριφορά ομως που εδειξαν τα συγκεκριμένα άτομα,καβαλλόντας το καλάμι της εξουσίας,έκνεύρισε τους πάντες.Ατομα δικά μας,οι "διπλανοί" μας συμπεριφέρθηκαν απίστευτα.Υποτίμησαν την νοημοσύνη μας,προκάλεσαν,αδιαφόρισαν για τίς κραυγές αγωνίας που τους βάζαμε,προσπαθώντας να τους προσγηώσουμε.Κια το χειρότερο οταν τους κάναμε αναφορά στα λάθη τους και την άπαράδεκτη συμπεριφορά τους,μας θεώρησαν φανατισμένους,άξεστους,απίστευτους.Εθελοτυφλούν; η οντως δεν ανταλαμβάνωνται, την πραγματικότητα και τι δημιούργησαν με την άνεξήγητη συμπεριφορά τους;
ΝΜΣΣ

Ανώνυμος είπε...

1) Αν δεν είσαι πολιτικός δεν αναλαμβάνεις πολιτικές ευθύνες.
2) Το να ασχοληθείς με τα κοινά δεν σημαίνει ότι είσαι πολιτικό πρόσωπο.
Επιχειρήματα του ίδιου(;) ανθρώπου, με διαφορά τριών ωρών. Μας έπεισε, μας έπεισε...

Ανώνυμος είπε...

Στο καλο,στο καλο και να μας γράφεται.

Ανώνυμος είπε...

Οταν άκουσα τον Παπαδόπουλο,να αναλαμβάνει πολιτική ευθύνη για τη τοποθέτιση της πόρτας,αναρωτήθηκα,καλά δεν βρίσκεται κάποιος να του ρίξη καμια φάπα,(φιλικά ενοείται)να τον ξυπνήση;Ρε τρελαθήκαμε τελείως;Ισωμα τα κάναμε ολλα;Δηλαδή εχεις μεγάλο σόϊ,σε ψηφίζουν,βγαίνης σύμβουλος της κολοπετινίτσας και αποκτάς πολιτικό άνάστημα,αναλαμβάνοντας πολιτικές ευθύνες για οτι μαλακία κάνης;Αντε αγοράκια,τα κουβαδάκια σας και πάρα κάτω...ΑΡΚΕΤΑ.Αυτό αφορά και εσένα 5:14

Aristophanes of Aegina είπε...

- Πάντοβα, ή πώς μειώνεται άμεσα το ενεργειακό κόστος και το οικολογικό αποτύπωμα της αυτοδιοικητικής μηχανής


http://eco-aegina.blogspot.com/